Om Frk. Gram Kontakt
  • Fri fragt ved køb over 499 DKK.

  • Stort udvalg af danske kvalitets produkter

Returret


Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. 
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle vores varer.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: 

1. Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.

2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 

3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 

4. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 

5. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen, 

6. Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på.

Du mister din fortrydelsesret, hvis; 
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. 


Varens stand, når du sender den retur 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Frk. Gram Aps
Nørregade 9
7570 Vemb

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Det skal dog aftales via mail eller pr telefon.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 
Når du handler på www.frkgram.dk  har du selvfølgelig .24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 
Varen sendes til: Frk. Gram Aps, Nørregade 9, 7570 Vemb 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os 
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores RMA skema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik) 
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn 
Adresse 
Telefonnummer 
E-mail adresse 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Frk. Gram Aps  og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren for Frk. Gram Aps  har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. 

Den dataansvarlige på www.frkgram.dk  er Lotte Gram Nielsen. 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger, med det formål at kunne leverer varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Frk.Gram og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger afgivet til Frk.Gram videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand.

Som registreret hos Frk. Gram Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Frk. Gram Aps  via e-mail Frk.lottegram@gmail.com

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Frk.lottegram@gmail.com.. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Link til forbrugerklagenævnet:  Sådan klager du til Forbrugerklagenævnet | Forbrugerrådet Tænk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) -

- Til:
Frk. Gram Aps
Nørregade 9
7570 Vemb

Frk.lottegram@gmail.com

- Jeg  meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer

________________________________________________________________________________________

- Bestilt den:____________________________ Modtaget den:_____________________________________

- Forbrugerens navn:_______________________________________________________________________

- Forbrugerens adresse_________________________________________________________________________________

- Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir

_______________________________________________________________________________________ 

- Dato___________________________________________________________________________________